0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Chat-robot aflaster akuttelefonen: Siden marts har den besvaret 300.664 spørgsmål om corona

For at imødegå coronapresset på Akuttelefonen 1813 har Region Hovedstaden udviklet en såkaldt chatbot til at besvare corona-spørgsmål. Regionen spår, at robotter kan tage sig af op mod 20 procent af akutopkald i fremtiden.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tilbage i marts var Akuttelefonen 1813 lagt ned af spørgsmål om corona. Der var ikke tale om en stigning på omkring 5 procent, som Akuttelefonen 1813 og 112 normalt oplever, når influenzasæsonen sætter ind. Kurven var markant stejlere med mellem 30 og 50 procent flere daglige opkald.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Sundhedsmonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu