0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat@sundhedsmonitor.dk

Sophie Hæstorp efter jordemødre-opråb: »Det gør et stort indtryk«

Vi har det samme mål – at familier og fødende i regionen får en god og tryg fødsel og start på livet med en nyfødt, skriver regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen (S) efter et opråb fra jordemoder Stine Roswall, som mere end 1.000 jordemødre fra hele landet har støttet.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Kære Stine Roswall

Tak for dit og andres opråb med invitationen til at drikke te og drøfte løsninger. Det gør et stort indtryk, når en tredjedel af landets jordemødre skriver under på dit indlæg.

Det viser også, at det her nok er en problemstilling, der rækker ud over Region Hovedstaden.

Jeres opråb viser mig samtidig, at vores sundhedsvæsen i mange år var underprioriteret

Jeres opråb viser mig samtidig, at vores sundhedsvæsen i mange år var underprioriteret, så der er blevet skåret og strammet for meget nogle steder, og det vil jeg og Socialdemokratiet gerne rette op på.

Vi har det samme mål – at familier og fødende i regionen får en god og tryg fødsel og start på livet med en nyfødt.

Og det kræver selvfølgelig også, at der er gode arbejdsforhold for jordemødrene.

Derfor vil jeg selvfølgelig gerne have dine synspunkter uddybet, og jeg vil også gerne invitere Jordemoderforeningen i Hovedstaden med for at lytte til jeres forslag til, hvordan vi kan skabe bedre arbejdsforhold på hovedstadens fødeafdelinger.

Man kan altid blive klogere – jeg vil gerne tage jeres input med videre i de politiske drøftelser og til ledelserne på vores hospitaler og de lokale fødeafdelinger.

Dbh, Sophie Hæstorp Andersen, regionsrådsformand (S)

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Læs mere